2014年7月30日水曜日

I was amazed at her kindness.

We were quite amazed at the results. 
私たちは結果にびっくりした。

I was amazed at her kindness. 
 私は、彼女の優しさに驚かされました。

I was amazed at how candid and forthright he was. 
彼があまりにも遠慮なしに率直だったのであっけに取られてしまいました。

amazed at how kind someone is
《be ~》(人)の寛容さ[思いやり・心の優しさ]に驚く

amazed at how many techniques can be used in such a small space
《be ~》こんな小さい空間にこれほど多くの技術が使えるのかと驚嘆する

amazed at how many topics someone can cover
《be ~》(人)の話題の豊富さに驚く[舌を巻く・目を見張る]

amazed at how much one can see in the near-dark
《be ~》ほぼ[ほとんど]真っ暗闇の中でも自分の目がかなり見えていることに[これほどよく見えるものなのかと]驚く

amazed at how much someone has accomplished
《be ~》(人)が成し遂げた物事の多さ[どれほど多くの物事を成し遂げたかということ]に驚く[感心する・驚かされる]

amazed at one's foolishness
《be ~》~のばかさかげん[愚かさ]にあきれる

0 件のコメント:

コメントを投稿