2014年5月6日火曜日

potential

potential
〔本来備わっている〕潜在力、将来性

I'm afraid he did not have the potential to succeed, so we let him go.
残念なことに彼には成功の見込みがなかったので、私たちは彼を解雇しました。

He knew his son had more potential than he thought.
彼は、息子が自分で思っている以上に可能性を持っていることを知っていました。

enhance the great potential for development inherent in the Japanese economy
日本経済の発展力を高める

Every surgery has potential risks.
すべての手術には潜在的な危険性があります。

I realized his great potential of success.
彼が成功する可能性は十分だと分かった。

The drug has the potential to help people quit smoking.
その薬は禁煙するのに役立つ可能性がある。

The train forced my potential to come out of me.
その訓練が、私の可能性を引き出してくれました。

There is no dynamic potential in the plan.
その計画には、エネルギーに満ちた可能性が何もない。

0 件のコメント:

コメントを投稿