2014年2月19日水曜日

I'm so relieved.

I was relieved to find that out.
そういうことだと分かって安心[ホッと]しました。

I was relieved to hear the news.
そのニュース[報道・知らせ]を聞いて安心[ホッと]した。

I was relieved to know that I had passed the entrance examination.
入試に合格したと知って、私は安心しました。

I was relieved to see that my dog had found his way home.
うちの犬が、家までたどり着いたのを見て、ホッとしました。

I'm so relieved to see that you've recovered.
あなたが元気になったのを見てとても安心[ホッと]しました。

I'm so relieved.
ホッとした。

Farmers were relieved when the drought ended.
農家の人々は、干ばつが終わってホッとしました。

one-out reliever
《野球》ワン・ポイント・リリーフ

0 件のコメント:

コメントを投稿