2014年2月16日日曜日

be nearly bankrupt

破綻寸前だったその会社は政府によって救済されました。
The failing company was rescued by the government.

その銀行は10億ドル近い負債を負って破綻しました。
The bank collapsed with debts of almost a billion dollars.

その銀行は1年以内に破綻すると、専門家たちは予測しました。
Analysts predicted the bank would go under within a year.

その銀行は経営破綻しました。
The bank went under.

世紀最大の金融破綻の一つが公表され世界を驚かせました。
One of the greatest financial disasters of the 20th century was announced to an astonished world.

夫が私の友人と浮気をしたことで、結婚生活が破綻している。
My husband's affair with my friend is damaging to my marriage.

夫婦関係がここ数年間破綻状態だった。
The couple's relationship was on the rocks for the last several years.

破綻寸前の状態である
be nearly bankrupt

人間関係の破綻
relationship-breakdown

0 件のコメント:

コメントを投稿